Jesteś właścicielem sklepu i chcesz, aby Twoi klienci i pracownicy czuli się komfortowo w godzinach otwarcia placówki? Planujesz podnieść efektywność sprzedaży oraz poprawić atmosferę w sklepie? Zakładasz, że stworzenie komfortowych warunków termicznych przyczyni się do wydłużenia czasu przebywania klientów w sklepie? Jednocześnie chcesz chronić oferowane produkty przed przegrzaniem i zminimalizować ryzyko rozwoju pleśni czy grzybów? W takim razie musisz zainwestować w klimatyzację do sklepu.
Klimatyzacja w sklepie odpowiada za tworzenie komfortowych warunków klimatycznych przez cały rok kalendarzowy. Będzie nie tylko chłodzić powietrze w upalne dni, ale także może dogrzewać lub ogrzewać placówkę w okresie jesienno-zimowym. Co ważne, dzięki klimatyzacji sklepowej możesz również utrzymać optymalną wilgotność powietrza w pomieszczeniu, co przekłada się na minimalizację ryzyka powstawania pleśni w placówce. To istotne nie tylko w sklepach specjalizujących się w sprzedaży artykułów spożywczych, ale również w innych placówkach, np. sklepach odzieżowych, meblowych, z artykułami papierniczymi czy elektroniką itp.
Chcesz zamontować klimatyzator w sklepie?
Zadzwoń – pomożemy wybrać system klimatyzacji do sklepu dopasowany do Twoich potrzeb.
Jakie systemy klimatyzacji sprawdzą się w sklepie?
- Klimatyzacja split
- Klimatyzacja multisplit
- Klimatyzacja obiektowa
W małych sklepach doskonale sprawdza się klimatyzacja split lub multisplit. Układy split składają się z jednej jednostki zewnętrznej i jednego klimatyzatora wewnętrznego. W przypadku układów multisplit do jednego agregatu podłączyć można do 5 jednostek wewnętrznych. Pozwala to na obsługę sklepów o większej powierzchni.
W średnich i dużych placówkach stosuje się klimatyzację obiektową. Może być ona oparta o systemy VRF/VRV lub centralne systemy klimatyzacyjne, które zapewniają wydajną obsługę dużych przestrzeni.


Jakie wybrać klimatyzatory do sklepu?
- Klimatyzatory kasetonowe
- Klimatyzatory kanałowe
- Klimatyzatory podsufitowe
- Klimatyzatory ścienne
Do obsługi sklepu możesz wykorzystać różne typy i modele klimatyzatorów wewnętrznych. Najpopularniejsze z nich to klimatyzatory kasetonowe. Zapewniają one czterokierunkowy lub obwodowy nawiew, dzięki czemu sprawdzają się na dużych powierzchniach, gdzie pozwalają na równomierne rozłożenie temperatury i wydajną cyrkulację powietrza. W sklepach często korzysta się także z klimatyzatorów kanałowych. Te jednostki sprawdzają się w pomieszczeniach wąskich i długich. W sklepach także stosuje się klimatyzatory podsufitowe. Urządzenia te, podobnie jak klimatyzatory kanałowe zapewniają nadmuch na dużą odległość, dlatego powszechnie wykorzystywane są w obsłudze dużych przestrzeni. Z powodzeniem są montowane nad wejściem do sklepów, gdzie już na wejściu zapewniają przyjemne warunki temperaturowe. Najrzadziej w sklepach stosuje się klimatyzatory ścienne. Możesz je zamontować jeśli sklep ma niewielką powierzchnię i regularny kształt, albo potrzebujesz urządzenia wspomagającego główną instalację klimatyzacyjną
Jak stworzyć komfortowe warunki dla klientów i pracowników w sklepie?
Zapytaj naszych fachowców, jaka klimatyzacja będzie najlepsza w Twojej placówce!
Jak wybrać dobrą klimatyzację do sklepu?
Klimatyzacja do sklepu powinna być dobierana indywidualnie do każdej placówki. Każdy sklep ma własne uwarunkowania techniczne oraz potrzeby wynikające z prowadzonej sprzedaży. Przy doborze klimatyzacji sklepowej musisz wziąć pod uwagę zarówno wielkość i układ sklepu, jak i rodzaj sprzedawanych towarów czy liczbę klientów odwiedzających placówkę.
Wielkość i układ sklepu ma kluczowe znaczenie dla wyboru klimatyzacji. Inny układ będzie potrzebny do placówki z otwartą przestrzenią, inny do sklepu podzielonego na strefy. Co więcej, w przypadku dużego sklepu rozważ montaż klimatyzacji strefowej, która pozwala na indywidualną regulację temperatury w różnych częściach placówki. Z drugiej strony klimatyzacja w sklepie musi być dostosowana do rodzaju sprzedawanych towarów. W placówce, gdzie handluje się artykułami spożywczymi przechowywanymi w chłodziarkach, istotne jest, aby klimatyzacja nie kolidowała z systemami chłodniczymi. Z kolei w sklepach z elektroniką kluczowe są stałe warunki termiczne i wilgotność, co pozwala chronić towar przed uszkodzeniem. Wspominaliśmy także o szacunkowej liczbie osób odwiedzających sklep. Musisz pamiętać, że klimatyzacja powinna poradzić sobie z większym obciążeniem cieplnym także w czasie największego zainteresowania klientów.

Co jeszcze jest istotne dla Ciebie, jako przedsiębiorcy przy wyborze klimatyzacji do sklepu? Zwróć uwagę zarówno na koszty zakupu i instalacji, jak i eksploatacji wybranych modeli klimatyzatorów. Wybieraj jednostki, które charakteryzują się wysoką energooszczędnością (klasa energetyczna A++ i A+++), ponieważ pozwoli to znacząco obniżyć koszty zużycia energii elektrycznej. Zastanów się, czy nie warto zainwestować w systemy z odzyskiem ciepła lub inteligentnym sterowaniem, które zminimalizują zużycie energii. Powinieneś również zdecydować się na takie klimatyzatory do sklepu, które nie generują uciążliwego hałasu oraz oczyszczają powietrze z kurzu, alergenów czy bakterii. Niewątpliwie ważna jest także estetyka urządzeń. Dobierz jednostki tak, aby były dyskretne i pasowały do wystroju sklepu.
Co jeszcze musisz uwzględnić z punktu widzenia działania klimatyzacji? Podstawą dobrze dobranej i wykonanej klimatyzacji jest profesjonalny projekt techniczny, w którym eksperci uwzględnią rozmieszczenie regałów, okien, drzwi wejściowych czy liczbę klientów i sprzętu generującego ciepło. Na tej podstawie określą niezbędną wydajność systemu. Już na tym etapie powinieneś także zwrócić uwagę czy klimatyzacja w Twoim sklepie będzie łatwa w konserwacji i czy zapewni możliwość regulacji temperatury w różnych strefach sklepu. Co więcej, warto zawczasu również sprawdzić, czy producent i instalator zapewniają gwarancję i wsparcie techniczne w przypadku awarii.

Nie wiesz czego potrzebujesz?
Skontaktuj się z nami!
Umów się na spotkanie. Przyjedziemy i zrobimy oględziny BEZPŁATNIE!
Pomożemy Ci dobrać optymalne rozwiązanie w rozsądnej cenie.